Storydesign e-course

Online leren presenteren: e-course Storydesign

Flexibel leren in je eigen omgeving

Een sterke presentatie boeit vanaf het allereerste moment, is kraakhelder en blijft lang hangen in de hoofden van de luisteraars. Maar hoe maak je zo’n verhaal? En waar haal je de tijd vandaan om dit te leren? De e-course Storydesign biedt je de unieke kans om vanuit je luie stoel je overtuigingskracht aanzienlijk te vergroten.

Het geheim van een succesvolle presentatie zit aan de achterkant: het ontwerp van je verhaal bepaalt grotendeels de impact van je presentatie. En over het ontwerpen van overtuigende verhalen is veel meer bekend dan de meeste mensen weten. In zeven overzichtelijke modules nemen Farah Nobbe en Natalie Mieras je stap voor stap mee door deze inzichten. Ze hebben hun jarenlange ervaring met duizenden deelnemers omgezet in een simpele, maar ingenieuze methodiek, die je presentaties voor altijd zal veranderen. Farah en Natalie leren je wat de geheimen van klassieke denkers als Aristoteles zijn, maar ook hoe succesvolle TED praatjes tot stand komen. Daarnaast ontdek je welke intrigerende kennis de hedendaagse wetenschap over beïnvloeding biedt.

De e-course Storydesign leert je hoe je het vertrouwen van je toehoorders wint, hoe je hen op jouw manier naar de realiteit laat kijken en – niet onbelangrijk – hoe je hen tot actie aanzet. Het effect? Slimme, glasheldere en meeslepende presentaties waarmee je meer invloed hebt dan ooit. En dat allemaal in je eigen tijd en tempo.

Lengte: 7 modules

Tijdsbesteding: ongeveer 4 uur

Inclusief:
14 downloads (13 artikelen + een werkboek)
13 unieke video’s
25 unieke audiofragmenten

Plus: Aanvullende coaching tijdens het Storydesign-spreekuur

Prijs: € 295,- (incl. btw)

Koop de e-course Storydesign

Na betaling via Ideal heb je direct toegang tot de e-course voor de periode van een jaar. Op de eerstvolgende werkdag na je betaling ontvang je een factuur via de mail.

Inhoudsopgave e-course Storydesign

Module 1: Het proces van overtuigen
1.1 Inleiding e-course
1.2 Over de retorica
1.3 Karakter
1.4 Redenering
1.5. Emotie
1.6 Jouw leerdoelen

Module 2: Je strategie bepalen
2.1 Welk genre?
2.2 Welke categorie?
2.3 Doelen stellen
2.4 Je publiek analyseren

Module 3: Je Storydesign bepalen
3.1 Het grote idee: Je kernboodschap formuleren
3.2 Digitaal of op papier ontwerpen
3.3 In segmenten werken

Module 4: Sterk beginnen
4.1 De aandacht trekken
4.2 Begrip creëren
4.3 Je publiek welwillend maken

Module 5: Tot de kern komen
5.1 De feiten schetsen
5.2 Je kernboodschap
5.3 De ‘waarom’ of de ‘hoe’ route bepalen
5.4 Een contra argument gebruiken

Module 6: Een onvergetelijk einde
6.1 Kort samenvatten
6.2 Je publiek emotioneren
6.3 Call to action

Module 7: Je Storydesign illustreren
7.1 De SEXI-richtlijn
7.2 Storydesign & SEXI
7.3 Vormen van illustration
7.4 Werken met slides
7.5 Jouw leerdoelen