Storydesign

Storydesign

Veel presentaties zijn een beetje saai. Dat komt omdat professionals als ze een presentatie maken al hun informatie achter elkaar zetten en dat vervolgens gaan zenden. De Amerikanen noemen dit ook wel ‘The real estate tour’: “Hier links zie je de badkamer, aan de rechterkant vind je de slaapkamer, en als je doorloopt komt je bij de logeerkamer”. De presentator somt in chronologische volgorde alle relevante punten op en laat daarbij overvolle slides zien die dubbelen met het verhaal. Hij of zij weet wel dat dit saai is, maar weet niet zo goed hoe het anders zou kunnen. Naast het feit dat het chronologisch opsommen tot verveling bij het publiek leidt, levert het nog een ander -eigenlijk groter- probleem op. Onderzoek laat namelijk zien dat overtuigen volgens een vast psychologisch stramien gaat. Wie niet op dit proces aansluit, mist een belangrijk stuk invloed.

In de training Storydesign laten we je kennismaken met de psychologische principes van het overtuigd raken. We laten je zien hoe je je verhaal inricht op dit proces en hoe je samenhangende en overtuigende presentaties ontwerpt die echt indruk maken. Doordat je leert werken met een razendhandige notitie-techniek bouw je interessante en appellerende presentaties. Het effect is dat je publiek het begrijpt, geboeid is en overtuigd raakt.

De Storydesign training:

  • We leren je op een strategische manier een presentatie ontwerpen. Je ontdekt hoe jouw keuzes je publiek op de juiste manier beïnvloeden.
  • We maken je stap voor stap vertrouwd met de methodiek van Storydesign. Je creëert hiermee een heldere spanningsboog waarmee je jouw publiek van begin tot het einde boeit.
  • Je leert je verhaal snel en overzichtelijk noteren in de digitale Storydesigner. Deze manier van werken scheelt veel voorbereidingstijd en biedt je de gelegenheid om razendsnel aanpassingen te maken en met collega’s te sparren over je presentatie.
  • We leren je hoe je slides of Prezi-beelden via de 3-seconden regel zo kunt gebruiken, dat ze het communicatieve gehalte van je verhaal versterken in plaats van verzwakken.

Na deze eendaagse training Storydesign kun je snel overtuigende verhalen ontwerpen die de toehoorder boeien én goed onthouden worden. Je kunt deze nieuwe kennis en vaardigheden inzetten voor presentaties, maar ook bij het doen van voorstellen in een vergadering of in een een-op-een gesprek.

NB: Lees hier in Marketingfacts een artikel van Natalie Holwerda-Mieras over storytelling en Storydesign

TIP: Een logisch vervolg op deze training Storydesign is de eendaagse training Storytelling.

Tijdsbesteding
1 dag

Aantal deelnemers
Maximaal 6 deelnemers

Prijs
€ 810,-. Inclusief de digitale Storydesigner. Exclusief 21% BTW. Exclusief  locatiekosten € 80,-

Locatie
Zeist

Data
Code Data
17.B.1 Dag 1 di 7 mrt 2017 Gesloten
Locatie Zeist
17.B.2 Dag 1 vr 12 mei 2017 Gesloten
Locatie Den Dolder
17.B.3 Dag 1 do 5 okt 2017 Open
Locatie Zeist
17.B.4 Dag 1 ma 13 nov 2017 Open
Locatie Zeist
17.B.5 Dag 1 di 5 dec 2017 Open
Locatie Zeist
Quotes

“Zeer leerzame cursus. Een hele andere kijk gekregen op het maken van presentaties.”
 anoniem

“De training heeft  een geheel nieuwe manier van opzet/insteek van presentaties gegeven.”
H. Tuinstra, senior legal counsel

“Perfecte training! Direct resultaat!”
Nico de Ros, ABN AMRO

“Veel inzicht gekregen in goede structuur van de presentatie. Erg toepasbaar en leuk om te oefenen.”
anoniem

“Snel, hoog niveau, maar vooral ook leuk!”
Ronald Berends, Aidsfonds

“Buitengewoon leerzaam en praktisch.”
anoniem

“Een training hoe je de inhoud structureert. Was echt nieuw en zeer nuttig. Een aanrader voor iedereen!”
N. Giphart, senior bedrijfsjurist

“Dit was super! Veel handvatten gekregen en vooral stof om over na te denken en na veel oefenen te gebruiken.”
anoniem

“Fijne training die erg aanhaakt bij de praktijk. Erg goede theoretische onderbouwing.”
anoniem

“Zelden zo’n praktisch toepasbare training gehad. Bijzonder helder!”
anoniem

“Zeer relevante en professioneel geleide cursus.”
M. v.d. Maarel, Senior stedebouwkundige