"Het is best lastig om het belang van klantbeleving in een blauwe bank bij iedereen tussen de oren te krijgen. Door de training kregen we toch iedereen mee."

Header image

Bregje liet haar team de training Storydesign en Storytelling volgen

"In het verleden kwam ik op congressen en die verhalen van de Amerikanen en Engelsen waren echt briljant, en nu weet ik ook hoe dat moet. Dat is een heel lekker gevoel. Het onderscheid bij Nobbe Mieras zit hem in de sterke methodiek maar ook in het meteen zelf uitproberen. Daarnaast vind ik de trainers professioneel, authentiek maar ook warm. Als je wilt dat er echt wat gaat gebeuren dan moet je bij Nobbe Mieras zijn."

De aanleiding

Het was 2017, ik zat in het managementteam van de afdeling Customer Experience. We waren een nieuwe afdeling en ons verhaal moest overal verteld worden. We vonden dat dat niet goed gebeurde dus gingen we op zoek naar een training. De duidelijke aanpak van Nobbe Mieras sprak ons aan dus we kozen voor de tweedaagse training Storydesign en Storydesign. We startten drie groepen, ik deed zelf ook mee.

Training

Het was een hele afwisselende training: een fijne mix van theorie, filmpjes en oefeningen. Wat ik goed vond was dat je in de training direct met je eigen verhaal aan de gang ging. Het is best lastig om het belang van klantbeleving in een blauwe bank bij iedereen tussen de oren te krijgen, je hebt tenslotte niet altijd een keiharde business case. Door de training kregen we toch iedereen mee en het heeft eraan bijgedragen we in drie jaar zijn uitgegroeid tot een gewaardeerde afdeling. We konden op allerlei plekken laten zien welk verschil we maakten, van het MT Retail tot aan de Raad van Bestuur.

Presentatie coaching

Ik heb een jaar later ook nog een individuele coaching bij Nobbe Mieras gevolgd. Ik werd samen met een collega gevraagd te spreken op een congres over Customer Experience en Natalie heeft me toen begeleid in de analyse: wat wil je zeggen, waar sta je voor?

Het is met haar hulp een eerlijk, realistisch verhaal geworden, aan de hand van cases van banken in binnen- en buitenland. Daardoor hebben we echt een gesprek met de zaal op gang gebracht, iets in beweging gezet. Wij hadden het verhaal in eerste instantie vanuit onszelf opgezet. Door Natalie is het het verhaal van de luisteraar geworden. We zijn gevraagd het verhaal nog een keer te doen in Stockholm en ook daar had het veel effect.

Bregje van den Hout (1971) werkte tot begin 2019 als hoofd research bij de afdeling Customer Experience van ABN AMRO. Inmiddels werkt ze als zelfstandig HR consultant met als specialisatie diversiteitsvraagstukken.


Is dit ook iets voor jouw organisatie?
WM_190701_31.jpg
Heb je vragen?

Bel of e-mail gerust. Ons team staat voor je klaar.